سخن عشق

الهم عجل لوليك الفرج
  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

دعا برای برگرداندن معشوق

18 مهر 1402 توسط گل نرگس

دعا

 

ادعیه زیادی بدین منظور وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید ولی مواردی که در این مطلب برای شما عنوان می شود از نمونه های برجسته “دعای برگرداندن معشوق” محسوب می شود که بیشتر مورد توجه و تاکید بوده است و طبق روایات تاثیر بسیار بیشتری در این زمینه دارد. در مورد ادعیه و مواردی مشابه که تاثیر آن به چشم قابل مشاهده نیست نمیتوان پیش داوری کرد و اینکه شما مهر کسی را به اندازه ای در دل داشته باشید که حاضر شوید برای او دعا کنید و مدارم به او فکر کنید می تواند قدرتی داشته باشد که شاید در درک بشری نمی تواند بگنجد. اما در کنار دعا بهتر است خود نیز مهارت ها و تکنیک های لازم برای برگرداندن شخص مورد نظر را بیاموزید به نحوی که علاوه بر برگشتن فرد بتوانید رابطه ای پایدار هم برقرار کنید بدون جدایی مجدد.

 

متن دعای بازگشت معشوق

 

« فَسُبْحَانَ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ و لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم ”

این را می بایست را در یک روز و به‌صورت فوری 1000 مرتبه خوانده شود. در واقع سعی کنید فاصله ای بین خواندن آن نیندازید و در یک مرتبه انجام دهید. آیۀ الکرسی، کلیدی برای گشایش در رابطه شما اما اگر دنبال یک دعای تضمینی برای بازگشت معشوق خود از راه‌رفته هستید، بهتر است آیۀ الکرسی را پس از نمازهای یومیه خود بخوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم. اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ. لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ. مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَ مَا خَلْفَهُمْ. وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء. وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا. وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ. لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ. فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤمِن بِاللّه. فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا. وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ. اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ. وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ. یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ. أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ. صدق الله العلی العظیم”

 

دعای بازگشت معشوق که از شما دور شده

 

اگر معشوقتان از شما دورافتاده است، این دعا را در هنگام ظهر زیر آسمان بخوانید:

« ویَسْأَلُونَکَ عَنِ الْجِبَالِ فَقُلْ یَنسِفُهَا رَبِّی نَسْفًا فَیَذَرُهَا قَاعًا صَفْصَفًا لَا تَرَى فِیهَا عِوَجًا وَلَا أَمْتًا »

 

 

دعا برای معشوق

 

دعایی معجزه آسا برای بازگشت معشوق

 

گاهی پیش می‌آید که دنبال یک معجزه برای بازگشت معشوق هستیم. این دعا می‌تواند مثل یک معجزه باشد، فقط کافی ست آن را 7 مرتبه و به نیت بازگشت معشوقتان بخوانید: 

« وَتِلْکَ حُجَّتُنَا آتَیْنَاهَا إِبْرَاهِیمَ عَلَى قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَنْ نَشَاءُ إِنَّ رَبَّکَ حَکِیمٌ عَلِیمٌ. وَوَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَیَعْقُوبَ کُلًّا هَدَیْنَا وَنُوحًا هَدَیْنَا مِنْ قَبْلُ وَمِنْ ذُرِّیَّتِهِ دَاوُودَ وَسُلَیْمَانَ وَأَیُّوبَ وَیُوسُفَ وَمُوسَى وَهَارُونَ وَکَذَلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ. وَزَکَرِیَّا وَیَحْیَى وَعِیسَى وَإِلْیَاسَ کُلٌّ مِنَ الصَّالِحِینَ. وَإِسْمَاعِیلَ وَالْیَسَعَ وَیُونُسَ وَلُوطًا وَکُلًّا فَضَّلْنَا عَلَى الْعَالَمِینَ. وَمِنْ آبَائِهِمْ وَذُرِّیَّاتِهِمْ وَإِخْوَانِهِمْ وَاجْتَبَیْنَاهُمْ وَهَدَیْنَاهُمْ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ. ذَلِکَ هُدَى اللَّهِ یَهْدِی بِهِ مَن یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَلَوْ أَشْرَکُوا لَحَبِطَ عَنْهُم مَّا کَانُوا یَعْمَلُونَ »

 

دعای کن فیکون برای بازگشت

 

یکی دیگر از دعاها در مجموعه دعای بازگشت معشوق بین یک الی سه روز، دعای کن فیکون برای بازگشت معشوق می باشد که به صورت موثر در برگرداندن محبوب کمک می کند.

« إِنَّمَا قَوْلُنَا لِشَیْءٍ إِذَا أَرَدْنَاهُ أَن نَّقُولَ لَهُ کُن فَیَکُونُ »

 

خواندن ادعیه و دعاهای مختلف

 

لطفا توجه کنید که خواندن ادعیه و دعاهای مختلف شاید در نظر برخی از افراد مربوط به گذشته بوده و تاثیر زیادی نداشته باشد ولی طبق علم امروز نیز فکر کردن زیاد به فردی می تواند او را به سمت شما جذب نمایید. کمی فکر کنید، چندبار شده است که به فرد خاصی فکر کرده اید و ناگهان او زنگ زده یا پیام داده است؟

امیدواریم که با مطالعه این روش ها و انجام آن ها و با خواندن متن های دعای بازگشت معشوق به خواسته دل خود رسیده و زندگی شادی داشته باشید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید یا روش هایی را میشناسید با ما در میان بگذارید.

 نظر دهید »

امیرالمومنین علیه السلام فرمود:

14 اردیبهشت 1397 توسط گل نرگس
امیرالمومنین علیه السلام فرمود:

امیرالمومنین علیه السلام فرمود:

 2 نظر

اللهم صل علي محمد وآل محمد

02 اسفند 1396 توسط گل نرگس

امام رضا علیه‌السلام فرمودند:

✅کسی که می‌خواهد معده‌اش او را آزار ندهد، (اول و بلافاصله) روی غذا (بین و بعد غذا) آب ننوشد تا غذا را به پایان برد. هر کس چنین کند، بدنش به رطوبت می‌گراید و معده‌اش ضعیف و ناتوان می‌شود و رگهایش نیروی غذا را دریافت نمی‌کنند.

? «طب‌الرضا(ع)،ص258-

 3 نظر

احادیث نبوى درباره على علیه السلام

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

انت اخى و وزیرى و وارثى و خلیفتى من بعدى. كفایة الطالب ص 205 (حدیث نبوى)

1ـ حدیث غدیر: علماء و مفسرین از عامه و خاصه نوشته‏اند كه پیغمبر اكرم صلى الله علیه و آله موقع مراجعت از حجة الوداع در غدیر خم توقف نموده و پس از ایراد خطبه به مردم فرمود آیا من نسبت به شما اولى به تصرف نیستم؟ عرض كردند چرا؟ فرمود: من كنت مولاه فهذا على مولاه؛ هر كس كه من مولا و صاحب اختیار او هستم این على مولاى او خواهد بود و بدین ترتیب او را به ولایت و پیشوائى مردم منصوب گردانید. (1)

2ـ حدیث منزلت: احمد بن حنبل و شیخ سلیمان بلخى و ابن صباغ مالكى و دیگران نوشته‏اند كه پیغمبر صلى الله علیه و آله به على علیه السلام فرمود: انت منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى. (2)

یعنى تو از من به منزله هارونى از موسى جز این كه پس از من پیغمبرى نخواهد بود، بحرانى در كتاب غایة المرام یكصد حدیث از عامه و هفتاد حدیث از خاصه در این مورد نقل كرده است. (3)

3ـ حدیث یوم الانذار: رسول اكرم صلى الله علیه و آله در اوائل بعثت به فرمان خداى تعالى اقوام نزدیك خود را جمع نموده و رسالت خویش را بآنان ابلاغ فرمود و در همان مجلس اعلام نمود كه هر كس از شما در پذیرفتن دعوت من سبقت جوید او پس از من جانشین من خواهد بود، از میان تمام آنان فقط على علیه السلام دعوت آن حضرت را پذیرفت و رسول اكرم صلى الله علیه و آله فرمود: انت اخى و وزیرى و وارثى و خلیفتى من بعدى. (4) (تو برادر و وزیر و وارث من و جانشین من پس از من هستى) این حدیث از مهمترین احادیثى است كه در مورد خلافت على علیه السلام هر گونه عذر و بهانه را از میان بر می دارد زیرا پیغمبر اكرم صلى الله علیه و آله خلافت على علیه السلام را توأم با نبوت خود در همان موقع ابلاغ فرموده است و این مطلب تقریبا در تمام كتب تاریخ و تفسیر و حدیث اهل سنت ذكر شده است و در فصل سوم بخش یكم كتاب تا حدى در این مورد توضیحات لازمه داده شده است .

4ـ حدیث ثقلین: در كتب معتبره عامه و خاصه با اختلاف کمی در كلمات و الفاظ نقل شده است كه هنگامی كه رحلت رسول اكرم نزدیك شد فرمود: انى تارك فیكم الثقلین كتاب الله و عترتى اهل بیتى و انهما لمن یفترقا حتى یردا على الحوض. (5) (من در میان شما دو چیز بزرگ و وزین میگذارم كتاب خدا و عترتم را و آن دو هرگز از یكدیگر جدا نشوند تا در كنار حوض بر من وارد گردند.)

حدیث ثقلین از احادیث مسلم و قطعى است كه به سندهاى بسیار و عبارات مختلفى روایت شده و سنى و شیعه به صحتش اعتراف و اتفاق دارند و از این حدیث ‏و امثال آن چند مطلب مهم استفاده میشود:

1ـ همچنان كه قرآن تا قیامت در بین مردم باقى میماند عترت پیغمبر نیز تا قیامت باقى خواهد ماند یعنى هیچ زمانى از وجود امام و رهبر حقیقى خالى نمیگردد.

2ـ پیغمبر اسلام به وسیله این دو امانت بزرگ تمام احتیاجات علمى و دینى مسلمین را تأمین نموده و اهل بیتش را به عنوان مرجع علم و دانش به مسلمین معرفى كرده و اقوال و اعمالشان را معتبر دانسته است.

3ـ قرآن و اهل بیت نباید از هم جدا شوند و هیچ مسلمانى حق ندارد از علوم اهل بیت اعراض كند و خودش را از تحت ارشاد و هدایت آنان بیرون نماید.

4ـ مردم اگر از اهل بیت اطاعت كنند و به اقوال آنها تمسك جویند گمراه نمیشوند و همیشه حق در نزد آنها است.

5ـ جمیع علوم لازمه و احتیاجات دینى مردم در نزد اهل بیت موجود است و هر كس از آنها پیروى نماید در ضلالت واقع نمیشود و به سعادت حقیقى نائل میگردد یعنى اهل بیت از خطاء و اشتباه معصومند و به واسطه همین قرینه معلوم میشود كه مراد از اهل بیت و عترت تمام خویشان و اولاد پیغمبر نیست بلكه افراد معینى میباشند كه از جهت علوم دین كامل باشند و خطاء و عصیان در ساحت وجودشان راه نداشته باشد تا صلاحیت رهبرى داشته باشند و آنها عبارتند از على علیه السلام و یازده فرزندش كه یكى پس از دیگرى به امامت منصوب شده‏اند. (6)

5ـ حدیث سفینة: از ابن عباس و دیگران نقل شده است كه پیغمبر اكرم صلى الله علیه و آله فرمود: مَثل اهل بیتى مَثل سفینة نوح من ركبها نجا و من تخلف عنها غرق (7) ؛ مثل خاندان من داستان كشتى نوح است هر كه سوار آن شد نجات یافت و هر كه تخلف نمود غرق گردید.

محمد بن ادریس شافعى ضمن اشعار خود به این حدیث اشاره كرده و گوید:

و لما رأیت الناس قد ذهبت بهم مذاهبهم فى ابحر الغى و الجهل‏

ركبت على اسم الله فى سفن النجا و هم اهل بیت المصطفى خاتم الرسل‏

و امسكت حبل الله و هو ولاءهم‏ كما قد امرنا بالتمسك بالحبل. (8)

یعنى چون مردم را غرق دریاهاى گمراهى و نادانى دیدم به نام خداى تعالى در كشتیهاى نجات كه آنها خاندان رسالت و اهل بیت خاتم الانبیاء صلى الله علیه و آله هستند تمسك جستم و به حبل خدا كه دوستى آن خاندان است تمسك جستم همچنان كه به ما امر شده است كه به آن حبل الله تمسك جوئیم.
حضرت علی علیه السلام

6ـ حدیث حق: علماى عامه و خاصه به طرق مختلفه نقل كرده‏اند كه رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: على مع الحق و الحق مع على. (على همیشه همراه با حق بوده و حق هم با على است) بحرانى در غایة المرام پانزده حدیث از عامه و یازده حدیث از خاصه در این مورد نقل كرده است. (9)

7ـ ان علینا منى و انا منه و هو ولى كل مؤمن بعدى (10) ؛ على از من و من هم از او هستم و او ولى هر مؤمنى است) .

8ـ لكل نبى وصى و وارث و ان علیا وصیى و وارثى (11) ؛ براى هر پیغمبرى جانشین و وارثى است و البته جانشین و وصى من هم على است.

9ـ من اطاعنى فقد اطاع الله و من عصانى فقد عصى الله، و من اطاع علیا فقد اطاعنى و من عصى علیا فقد عصانى (12) ؛ هر كس مرا اطاعت كند خدا را اطاعت كرده است و هر كه مرا نافرمانى كند خدا را نافرمانى كرده است، و كسی كه على را اطاعت كند مرا اطاعت كرده و هر كه على را نافرمانى كند مرا نافرمانى كرده است.

10ـ انا و على حجة الله على عباده (13) ؛ من و على حجت خداوندیم بر بندگانش.

11ـ على مع القرآن و القرآن مع على لا یفترقان حتى یردا على الحوض (14) ؛ على با قرآن و قرآن با على است آن دو از هم جدا نمیشوند تا كنار حوض كوثر بر من وارد شوند.

12ـ ما انا سددت ابوابكم و فتحت باب على و لكن الله فتح باب على و سد ابوابكم (15) ؛ (رسول اكرم فرمود در خانه‏هاى ابوبكر و عمر و عباس بن عبدالمطلب و دیگران را كه به مسجد باز میشد مسدود كردند و فقط در خانه حضرت امیر را باز گذاشتند، عباس بن عبدالمطلب علت این امر را از حضرتش پرسید پیغمبر صلى الله علیه و آله چنین فرمود) من درهاى خانه‏هاى شما را نبستم و در خانه على را باز نگذاشتم و لكن خداوند درهاى شما را مسدود كرد و در خانه على را باز گذاشت.

13ـ ان الله جعل ذریة كل نبى فى صلبه و جعل ذریتى فى صلب على بن ابیطالب (16) ؛ خداوند نسل و اولاد هر پیغمبرى را در صلب او قرار داد و ذریه مرا در صلب على بن ابیطالب گذاشت.

14ـ یا على انت اول المؤمنین ایمانا و اول المسلمین اسلاما و انت منى بمنزلة هارون من موسى (17) ؛ یا على تو اولین كسى هستى از مؤمنین كه ایمان آوردى و اولین كسى از مسلمین هستى كه اسلام آوردى و نسبت تو به من به منزله هارون است به موسى.

15ـ انت اخى فى الدنیا و الآخرة (18) ؛ (رسول اكرم صلى الله علیه و آله میان هر دو نفر از اصحابش عقد اخوت بست. على علیه السلام در حالی كه چشمانش اشگ آلود بود آمد و عرض كرد یا رسول الله میان اصحاب عقد اخوت برقرار كردى و مرا با كسى برادر ننمودى پیغمبر صلى الله علیه و آله فرمود) تو در دنیا و آخرت برادر منى.

16ـ انا سید النبیین و على سید الوصیین و ان اوصیائى بعدى اثنى عشر اولهم على و آخرهم القائم المهدى علیه السلام (19) ؛ من سرور انبیاء و على سرور اوصیاء است و البته اوصیاى من پس از من دوازده نفرند كه اولى آنها على و آخرشان قائم مهدى میباشد. (در این حدیث علاوه بر خلافت على علیه السلام به خلافت ائمه دیگر نیز اشاره شده است.)

17ـ من احب علیا فقد احبنى و من ابغض علیا فقد ابغضنى و من اذى علیا فقد اذانى و من اذانى فقد اذى الله (20) ؛ هر كه على را دوست بدارد مرا دوست داشته و هر كه على را دشمن بدارد با من دشمنى كرده است و كسی كه على را اذیت كند مرا آزار رسانده و هر كه مرا آزار رساند خدا را آزار نموده است.

18ـ حب على بن ابیطالب یأكل السیئات كما تأكل النار الحطب (21) ؛ دوستى على بن ابى طالب بدیها را میخورد (از بین مى‏برد) همچنان كه آتش هیزم را میخورد (میسوزاند) .

19ـ انا مدینة العلم و على بابها فمن اراد العلم فلیأت الباب (22) ؛ من شهرستان علم هستم و على هم دروازه آنست پس هر كه علم را بخواهد باید از در آن وارد شود.
حضرت علی علیه السلام

20ـ یا على خلقت انا و انت من شجرة، فانا اصلها و انت فرعها و الحسن و الحسین اغصانها فمن تعلق بغصن منها ادخله الله الجنة (23) ؛ رسول اكرم صلى الله علیه و آله به على علیه السلام فرمود من و تو از یك درختى آفریده شده‏ایم كه من ریشه آن درخت و تو فرع (تنه) آن هستى و حسن و حسین شاخه‏هاى آن میباشند پس هر كس به یكى از آن شاخه‏ها بیاویزد خداى تعالى او را داخل بهشت گرداند.

21ـ انت سید فى الدنیا و سید فى الآخرة، من احبك فقد احبنى و حبیبى حبیب الله و عدوك عدوى و عدوى عدو الله عز و جل، ویل لمن ابغضك من بعدى (24) ؛ عبدالله بن عباس گوید نبى اكرم صلى الله علیه و آله به على بن ابى طالب نگاه كرد و فرمود: تو در دنیا سرورى و در آخرت سرورى، هر كس ترا دوست دارد مرا دوست داشته و دوست من دوست خداوند است و دشمن تو دشمن من است و دشمن من دشمن خداوند عز و جل است، واى به حال آن كه پس از من ترا دشمن بدارد.

22ـ على یوم القیامة على الحوض لا یدخل الجنة الا من جاء بجواز من على بن ابى طالب (25) ؛ مجاهد از ابن عباس نقل میكند كه رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود: على در روز قیامت كنار حوض است كسى به بهشت داخل نمیشود مگر این كه از على بن ابى طالب جوازى آورده باشد .

23ـ لا یجوز احد الصراط الا من كتب له على الجواز (26) ؛ قیس بن حازم گوید ابوبكر و على بن ابى طالب به هم برخورد كردند ابوبكر تبسم نمود على علیه السلام فرمود چه شده كه تبسم كردى؟ ابوبكر گفت از رسول خدا صلى الله علیه و آله شنیدم كه میفرمود: احدى از صراط نمیگذرد مگر كسى كه على براى او جواز نوشته باشد.

24ـ حبك ایمان و بغضك نفاق و اول من یدخل الجنة محبك و اول من یدخل النار مبغضك (27) ؛ ابو سعید خدرى گوید رسول خدا صلى الله علیه و آله به على علیه السلام فرمود دوستى تو ایمان و دشمنى تو نفاق است و اول كسی كه داخل بهشت میشود دوستدار تو و اول كسی كه داخل دوزخ گردد دشمن تست.

25ـ ستكون بعدى فتنة، فاذا كان ذلك فالزموا على بن ابى طالب فانه اول من امن بى و اول من یصافحنى یوم القیامة و هو الصدیق الاكبر و هو فاروق هذه الامة یفرق بین الحق و الباطل و هو یعسوب الدین (28) ؛ به زودى پس از من فتنه‏اى بر پا خواهد بود، پس زمانی كه چنین شد ملازم على بن ابى طالب باشید زیرا كه او اول كسى است كه به من ایمان آورد و اول كسى است كه در روز قیامت با من مصافحه میكند، او صدیق اكبر و فاروق (جدا كننده) این امت است كه میان حق و باطل جدائى افكند و او بزرگ و پیشواى دین است.

26ـ یا على انت قسیم الجنة و النار یوم القیامة (29) ؛ یا على توئى تقسیم كننده بهشت و دوزخ در روز قیامت.

شافعى در این مورد چنین گوید: على حبه جنة ـ قسیم النار و الجنةـ وصى المصطفى حقاـ امام الانس و الجنة. همچنین در باره این روایت كه على علیه السلام قسمت كننده بهشت و دوزخ است از احمد بن حنبل پرسیدند احمد گفت چرا منكر آن میشوید مگر از نبى اكرم صلى الله علیه و آله براى ما روایت نشده است كه به على فرمود ترا دوست ندارد مگر مؤمن و دشمن ندارد مگر منافق؟ گفتند چرا، احمد گفت مؤمن كجا است؟ گفتند در بهشت، گفت منافق كجا است؟ گفتند در دوزخ، قال احمد فعلى قسیم الجنة و النار. (30)

27ـ ان الله حرم الجنة على من ظلم اهل بیتى او قاتلهم او اغار علیهم او سبهم (31) ؛ خداوند بهشت را بر كسى كه به خاندان من ستم كند یا با آنها مقاتله نماید یا به آنها هجوم بیاورد و یا دشنامشان دهد حرام كرده است.

28ـ النظر الى وجه على بن ابى طالب عبادة و ذكره عبادة ولا یقبل ایمان الا بولایته و البرائة من اعدائه (32) ؛ عمار و معاذ و عایشه از پیغمبر صلى الله علیه و آله نقل میكنند كه فرمود: نگاه كردن به صورت على عبادت است و ذكر او عبادت است و ایمان كسى پذیرفته نمیشود مگر به ولایت او و تبرى جستن از دشمنانش.

28ـ عنوان صحیفة المؤمن حب على بن ابیطالب. (33) دیباچه و عنوان نامه عمل مؤمن حب على بن ابیطالب است.

30ـ ألا ادلكم على من اذا استرشد تموه لن تضلوا و لن تهلكوا؟ قالوا بلى یا رسول الله، قال هو ذا و اشار الى على بن ابیطالب علیه السلام ثم قال و اخوه و ازروه و اصدقوه و انصحوه فان جبریل اخبرنى بما قلت لكم (34) ؛ زید بن ارقم گوید ما هنگامی كه در خدمت پیغمبر صلى الله علیه و آله نشسته بودیم فرمود: آیا شما را راهنمائى نكنم به كسى كه چون از او استرشاد كنید هرگز گمراه نشوید و هرگز به هلاكت نیفتید؟ گفتند چرا یا رسول الله! فرمود آن كس اینست و اشاره به على بن ابیطالب نمود و سپس فرمود با او برادرى كنید و یاریش نمائید و او را محب صادق و دوست راستین باشید زیرا آنچه را كه (درباره وى) به شما گفتم جبرئیل به من خبر داد.

31ـ هذا على بن ابیطالب لحمه لحمى و دمه دمى و هو منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى یا ام سلمة هذا على امیرالمؤمنین و سید المسلمین و وصیى و عیبة علمى و بابى الذى اوتى منه و معى فى السنام الا على یقتل القاسطین و الناكثین و المارقین (35) ؛ حموینى از ابن عباس نقل كرده است كه رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم به ام سلمه فرمود: این على بن ابیطالب است كه گوشت او گوشت من و خون او خون من است و او از من مانند هارون از موسى است جز این كه پس از من پیغمبرى نخواهد آمد، اى ام سلمه این على است كه امیر مؤمنین و سرور مسلمین و وصى من بوده و گنجینه علم من و باب علم من است كه كسى به من نرسد مگر از آن باب و در درجات عالیه بهشت با من خواهد بود و با قاسطین و ناكثین و مارقین (معاویه و اصحاب جمل و خوارج) خواهد جنگید.
حضرت علی علیه السلام

ـ قیل یا رسول الله من صاحب لواك فى الآخرة؟ قال: صاحب لواى فى الدنیا على بن ابیطالب (36) ؛ جابر بن سمرة گوید گفته شد یا رسول الله صاحب پرچم تو در آخرت كیست؟ فرمود على بن ابیطالب كه در دنیا حامل لواى من است.

23ـ حق على على المسلمین كحق الوالد على ولده (37) ؛ حق على علیه السلام بر مسلمین مانند حق پدر بر فرزندش است.

34ـ عن ابى ایوب انصارى ان رسول الله صلى الله علیه و آله و سلم قال لفاطمة: اما علمت ان الله اطلع الى اهل الارض فاختار منهم اباك فبعثه نبیا، ثم اطلع الثانیة فاختار بعلك فاوحى الى فانكحته و اتخذته وصیا (38) ؛ ابو ایوب انصارى گوید كه رسول خدا صلى الله علیه و آله به فاطمه علیهاالسلام فرمود: آیا نمیدانى كه خداوند به مردم روى زمین نگریست و از میان همه آنها پدرت را انتخاب كرده و به پیغمبرى مبعوث فرمود، آنگاه بار دوم نگریست شوهرت را اختیار كرد و به من وحى فرستاد كه ترا به او تزویج نموده و او را جانشین (خود) قرار دهم.

35ـ ان وصیى على بن ابیطالب و بعده سبطاى الحسن و الحسین تتلوه تسعة ائمة من صلب الحسین، قال یا محمد(صلى الله علیه و آله) فسمهم لى، قال اذا مضى الحسین فابنه على، فاذا مضى على فابنه محمد، فاذا مضى محمد فابنه جعفر فاذا مضى جعفر فابنه موسى، فاذا مضى موسى فابنه على، فاذا مضى على فابنه محمد فاذا مضى محمد فابنه على، فاذا مضى على فابنه‏الحسن، فاذا مضى الحسن فابنه الحجة محمد المهدى فهؤلاء اثنا عشر (39) ؛ شیخ سلیمان بلخى در كتاب ینابیع المودة از كتاب فرائد السمطین نقل میكند كه یك یهودى خدمت رسول اكرم شرفیاب شد و ضمن سؤالاتى از اوصیاى آن حضرت پرسید پیغمبر صلى الله علیه و آله فرمود: وصى من على بن ابیطالب است و پس از او دو نواده من حسن و حسین و دنبال آن نه امام از صلب حسین هستند.

یهودى عرض كرد یا محمد (صلى الله علیه و آله) براى من آنها را نام ببر، فرمود چون حسین بگذرد پسرش على و چون على بگذرد پسرش محمد و چون محمد بگذرد پسرش جعفر و چون جعفر بگذرد پسرش موسى و چون موسى بگذرد پسرش على و چون على بگذرد پسرش محمد و چون محمد بگذرد پسرش على و چون على بگذرد پسرش حسن و چون حسن بگذرد پسرش حجت مهدى (علیهم السلام). پس اوصیاى من این دوازده نفرند. در این حدیث علاوه بر تعداد أئمه اطهار علیهم السلام صریحا نام آنان نیز ذكر شده است.

پى‏نوشت ها:

(1) ذخائر العقبى ص 67ـ مناقب ابن مغازلى ص 16ـ 26

(2) ینابیع المودة ص 50ـ فصول المهمة ص 125

(3) غایة المرام باب 20 و 21

(4) تاریخ ابى الفداء جلد 1 ص 216ـ كفایة الطالب ص 205ـ تاریخ طبرى ج 2 ص 217

(5) مناقب ابن مغازلى ص 234ـ مستدرك صحیحین جلد 3 ص 109

(6) شیعه در اسلام پاورقى ص 116 تألیف علامه طباطبائى.

(7) حلیة الاولیاء جلد 4 ص 306ـ ذخائر العقبى ص 20

(8) شبهاى پیشاور ص 227

(9) غایة المرام باب 360ـ 361

(10) كنوز الحقایق ص 37ـ ذخائر العقبى ص 68

(11) الریاض النضرة جلد 2 ص 178 نقل از فضائل الخمسه.

(12) مستدرك صحیحین جلد 3 ص 126

(13) كنوز الحقائق ص 43

(14) صواعق ابن حجر ص 74

(15) كنز العمال جلد 6 ص 408

(16) فیض القدیر جلد 2 ص 223ـ مناقب ابن مغازلى ص 49

(17) شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید جلد 3 ص 258

(18) مناقب ابن مغازلى ص 37ـ كفایة الطالب ص 194

(19) ینابیع الموده ص 445

(20) ریاض النضرة جلد 2 ص 166

(21) تاریخ بغداد جلد 4 ص 194

(22) مناقب ابن مغازلى ص 83 ـ جامع الصغیر سیوطى، جلد 1 ص 374

(23) كفایة الطالب صفحه 318

(24) مناقب ابن مغازلى صفحه 103

(25) مناقب ابن مغازلى صفحه 119

(26) ریاض النضرة جلد 2 صفحه 177

(27) فصول المهمه صفحه 127

(28) اسد الغابة جلد 5 صفحه 287ـ ینابیع المودة صفحه 82

(29) صواعق ابن حجر صفحه 75ـ ینابیع المودة صفحه 86

(30) الامام الصادق و المذاهب الاربعة جلد 1 صفحه 327

(31) ذخائر العقبى صفحه 20

(32) مناقب ابن شهر آشوب جلد 2 صفحه 5

(33) جامع الصغیر جلد 2 صفحه 145ـ مناقب ابن مغازلى صفحه 243

(34) مناقب ابن مغازلى صفحه 245

(35) غایة المرام باب 8 حدیث 6 و 38

(36) مناقب ابن مغازلى ص 200ـ مناقب خوارزمى ص 250

(37) لسان المیزان جلد 5 ص 399ـ مناقب ابن مغازلى ص 48

(38) كفایة الطالب ص 296

(39) ینابیع المودة ص 441

 1 نظر

دوستى تو ایمان

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

حبك ایمان و بغضك نفاق و اول من یدخل الجنة محبك و اول من یدخل النار مبغضك
؛ ابو سعید خدرى گوید رسول خدا صلى الله علیه و آله به على علیه السلام فرمود دوستى تو ایمان و دشمنى تو نفاق است و اول كسی كه داخل بهشت میشود دوستدار تو و اول كسی كه داخل دوزخ گردد دشمن تست.

فصول المهمه صفحه 127

 نظر دهید »

كتاب خدا و عترتم

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

حدیث ثقلین: در كتب معتبره عامه و خاصه با اختلاف کمی در كلمات و الفاظ نقل شده است كه هنگامی كه رحلت رسول اكرم نزدیك شد فرمود: انى تارك فیكم الثقلین كتاب الله و عترتى اهل بیتى و انهما لمن یفترقا حتى یردا على الحوض. (من در میان شما دو چیز بزرگ و وزین میگذارم كتاب خدا و عترتم را و آن دو هرگز از یكدیگر جدا نشوند تا در كنار حوض بر من وارد گردند.)
مناقب ابن مغازلى ص 234ـ مستدرك صحیحین جلد 3 ص 109

 نظر دهید »

تو در دنیا و آخرت برادر منى.

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

انت اخى فى الدنیا و الآخرة ؛ (رسول اكرم صلى الله علیه و آله میان هر دو نفر از اصحابش عقد اخوت بست. على علیه السلام در حالی كه چشمانش اشگ آلود بود آمد و عرض كرد یا رسول الله میان اصحاب عقد اخوت برقرار كردى و مرا با كسى برادر ننمودى پیغمبر صلى الله علیه و آله فرمود) تو در دنیا و آخرت برادر منى.
مناقب ابن مغازلى ص 37ـ كفایة الطالب ص 194

 نظر دهید »

گوشت او گوشت من و خون او خون من

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

حموینى از ابن عباس نقل كرده است كه رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم به ام سلمه فرمود
هذا على بن ابیطالب لحمه لحمى و دمه دمى و هو منى بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبى بعدى یا ام سلمة هذا على امیرالمؤمنین و سید المسلمین و وصیى و عیبة علمى و بابى الذى اوتى منه و معى فى السنام الا على یقتل القاسطین و الناكثین و المارقین (1) ؛ این على بن ابیطالب است كه گوشت او گوشت من و خون او خون من است و او از من مانند هارون از موسى است جز این كه پس از من پیغمبرى نخواهد آمد، اى ام سلمه این على است كه امیر مؤمنین و سرور مسلمین و وصى من بوده و گنجینه علم من و باب علم من است كه كسى به من نرسد مگر از آن باب و در درجات عالیه بهشت با من خواهد بود و با قاسطین و ناكثین و مارقین (معاویه و اصحاب جمل و خوارج) خواهد جنگید.
حضرت علی علیه السلام

ـ قیل یا رسول الله من صاحب لواك فى الآخرة؟ قال: صاحب لواى فى الدنیا على بن ابیطالب (2) ؛ جابر بن سمرة گوید گفته شد یا رسول الله صاحب پرچم تو در آخرت كیست؟ فرمود على بن ابیطالب كه در دنیا حامل لواى من است.
1) غایة المرام باب 8 حدیث 6 و 38

(2) مناقب ابن مغازلى ص 200ـ مناقب خوارزمى ص 250

 نظر دهید »

داستان كشتى نوح

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

حدیث سفینة: از ابن عباس و دیگران نقل شده است كه پیغمبر اكرم صلى الله علیه و آله فرمود: مَثل اهل بیتى مَثل سفینة نوح من ركبها نجا و من تخلف عنها غرق ؛ مثل خاندان من داستان كشتى نوح است هر كه سوار آن شد نجات یافت و هر كه تخلف نمود غرق گردید.
حلیة الاولیاء جلد 4 ص 306ـ ذخائر العقبى ص 20

 نظر دهید »

اگر کسی یکی از فضائل آن حضرت (علي) را بنویسد

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

قال_رسول_الله_ص

من کتب فضیلةً من فضائله لم تزل الملائکة تستغفرله ما بقی لتلک الکتابه رسم، و من استمع فضیلةً من فضائله کفّر اللّه له الذّنوب الّتی اکتسبها بالاستماع و من نظر الی کتابٍ من فضائله کفّر اللّه له الذّنوب الّتی اکتسبها بالنّظر،

اگر کسی یکی از فضائل آن حضرت را بنویسد، تا هنگامی که آن نوشته باقی است، ملائکه برای او استغفار می کنند و اگر کسی یکی از فضائل آن حضرت را بشنود، خداوند همه گناهانی را که از راه گوش انجام داده است می بخشد، و اگر کسی به نوشته ای درباره فضائل علی(ع) نگاه کند، خداوند تمام گناهانی که از راه چشم کرده است می پوشاند و از آن در می گذرد.

المناقب، همان ص 32، حدیث 2؛ فرائد السمطین، ج 1، ص 19، ینابیع المودة، قندوزی باب 56، مناقب السبعون، حدیث 70.

 1 نظر

صدیق اکبر و فاروق (جدا کننده)

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

قال_رسول_الله_ص
ستکون بعدى فتنة، فاذا کان ذلک فالزموا على بن ابى طالب فانه اول من امن بى و اول من یصافحنى یوم القیامة و هو الصدیق الاکبر و هو فاروق هذه الامة یفرق بین الحق و الباطل و هو یعسوب الدین ؛
به زودى پس از من فتنه‏اى بر پا خواهد بود، پس زمانی که چنین شد ملازم على بن ابى طالب باشید زیرا که او اول کسى است که به من ایمان آورد و اول کسى است که در روز قیامت با من مصافحه میکند، او صدیق اکبر و فاروق (جدا کننده) این امت است که میان حق و باطل جدائى افکند و او بزرگ و پیشواى دین است.
منبع:اسد الغابة جلد 5 صفحه 287ـ ینابیع المودة صفحه 82

 نظر دهید »

آن دو هرگز از یكدیگر جدا نشوند

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

حدیث ثقلین: در كتب معتبره عامه و خاصه با اختلاف کمی در كلمات و الفاظ نقل شده است كه هنگامی كه رحلت رسول اكرم نزدیك شد فرمود: انى تارك فیكم الثقلین كتاب الله و عترتى اهل بیتى و انهما لمن یفترقا حتى یردا على الحوض. (5) (من در میان شما دو چیز بزرگ و وزین میگذارم كتاب خدا و عترتم را و آن دو هرگز از یكدیگر جدا نشوند تا در كنار حوض بر من وارد گردند.)

 نظر دهید »

تو برادر و وزیر و وارث من

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

حدیث یوم الانذار:
رسول اكرم صلى الله علیه و آله در اوائل بعثت به فرمان خداى تعالى اقوام نزدیك خود را جمع نموده و رسالت خویش را به آنان ابلاغ فرمود و در همان مجلس اعلام نمود كه هر كس از شما در پذیرفتن دعوت من سبقت جوید او پس از من جانشین من خواهد بود، از میان تمام آنان فقط على علیه السلام دعوت آن حضرت را پذیرفت و رسول اكرم صلى الله علیه و آله فرمود: انت اخى و وزیرى و وارثى و خلیفتى من بعدى. (4) (تو برادر و وزیر و وارث من و جانشین من پس از من هستى)

 نظر دهید »

خدايا دوست بدار

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس
خدايا دوست بدار
 نظر دهید »

كنار حوض كوثر

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس
كنار حوض كوثر
 نظر دهید »

ای مردم، او امام از طرف خداست.

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

پیامبر صلّی الله علیه و آله
معاشر الناس و هو الامام المبین، روی بر مگردانید از ولایت او.

فهو الذی یهدی الی الحق و یعمل به. اوست که هدایت به حق می کند و عمل به آن می نماید.

او را فضیلت دهید که خدا او را فضیلت داده و او را قبول کنید که خداوند او را منصوب نموده است.

ای مردم، او امام از طرف خداست.

منکر ولایت او آمرزیده نخواهد شد و توبه اش قبول نمی شود.

بعد از من افضل از همه ی زنان و مردان علی علیه السلام است.

ملعون و مورد غضب الهی است کسی که قول مرا رد کند و موافق آن نباشد. بدانید جبرئیل خبر داد که خداوند متعال می فرماید :

«هر کس با علی علیه السلام دشمنی کند و او را دوست نداشته باشد لعنت و غضب من بر او باد».
منبع :
خطبه غدير

 نظر دهید »

خداوندا، تو شاهد باش

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

پیامبر صلّی الله علیه و آله :

خداوندا، تو شاهد باش. من رسالتم را ادا کردم. من رساندنم آنچه فرموده بودی. من بر همگان واضح نمودم. آگاه باشید، غیر از برادرم علی بن ابی طالب علیه السّلام دیگری أمیرالمؤمنین نیست. امارت مؤمنین بعد از من برای احدی جز علی بن ابی طالب علیه السّلام حلال نیست.

? منبع :
خطبه غدير

 نظر دهید »

علی بن ابی طالب وصیّ و جانشین و امام بعد از من است.

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

پیامبر صلّی الله علیه و آله بر فراز منبر غدیر

قبل از ظهر، پیامبر صلّی الله علیه و آله بعد از دو رکعت نماز جماعت عید غدیر، بالای منبری ـ که زیر دو درخت کهنسال بود و توسّط سلمان و ابوذر و مقداد و عمّار ساخته شده بود ـ رفتند و امیر المؤمنین علیه السّلام را بر فراز منبر یک پله پائین تر قرار دادند، در حالی که عدّه ای از منافقین مقابل منبر بودند.

بعد از بیان کلمات دُرر بار خویش در توحید و صفات کمال حق تعالی و بیان قسمت عمده ای از احکام حلال و حرام دین خدا، گذشته ی عرب و زندگی و عقائد آنان و زحماتی که آن حضرت کشیده اند را بیان داشتند.

سپس فرمودند :

بین قرآن و اهل بیت علیهم السّلام اتّصال ناگسستنی است و از یکدیگر جدا نمی شوند تا روز قیامت کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.

سپس قسمتی از فضائل و مناقب امیر المؤمنین علیه السّلام را بیان فرمودند، و درباره ی امامت و ولایت آن حضرت و اولادشان تا حضرت مهدی علیه السّلام چند بار تأکید کردند. آنگاه فرمودند :

بر من وحی شده است :

«بسم الله الرحمن الرحیم یا ایها الرسول بلِّغ ما انزل الیک من ربّک …».

سپس فرمودند :

ای مردم، من در تبلیغ آنچه خدا بر من نازل کرده کوتاهی نکردم و من سبب نزول این آیه را بیان می کنم.

جبرئیل دوبار بر من نازل شد و از جانب خداوند متعال به من امر کرد که در این مکان به هر سفید و سیاهی از هر قبیله ای اعلام کنم که علی بن ابی طالب وصیّ و جانشین و امام بعد از من است.

او بعد از خدا و رسولش ولی و صاحب شما و اولی بر همه ی شما از خود شماست. در این باره خداوند بر من آیه ای نازل نموده است :

إنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاهَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ. (11)1. سوره مائده : آیه 55.

سپس فرمودند :

من از جبرئیل خواستم که از خداوند بخواهد مرا از تبلیغ این امر معذور بدارد، چون به کمی مؤمنین و زیادی منافقین و استهزاء کنندگان به اسلام آگاهم.

? منبع :
خطبه غدير

 نظر دهید »

معرّفی علی بن ابی طالب علیه السّلام

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

معرّفی علی بن ابی طالب علیه السّلام

در اینجا بازوی علی علیه السّلام را گرفتند و در همین حال علی علیه السّلام دستان مبارکش را به طرف آن حضرت بلند کرد. پیامبر صلّی الله علیه و آله آن حضرت را بالا برد به حدّی که پاهای مبارک حضرت تا سر زانوهای پیامبر صلّی الله علیه و آله رسید.

سپس فرمود :

«ألَستُ اُولی بِکُم مِن أنفُسِکُم» ؟

همه گفتند :

«اللّهمَّ بلی».

فرمود :

«هذا علی اخی و وصیی، من کنت مولاه فهذا علی مولاه و هو علی بن ابی طالب. هر کس که من مولی و صاحب اختیار او هستم این علی مولی و صاحب اختیار اوست.

مکان و منزلت او مثل مکان و منزلت من نزد شماست.

بار الها، دوست بدار هر کس او را دوست بدارد، و دشمن بدار هر کس او را دشمن بدارد، و کلماتی دیگر برای تأکید فرمان الهی و اقرار مردم بیان نمودند.

سپس فرمودند :

خبر غدیر را حاضرین به غایبین و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند.

 نظر دهید »

«السلام علیک یا امیر المؤمنین».

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

بیعت لسانی عملی

همین که آن حضرت از منبر پایین آمدند، مردم با صدای بلند با زبان و دست بیعت کردن و پیامبر صلّی الله علیه و آله می فرمودند :

«هنِّئونی هنِّئونی » (12) به من تبریک بگویید.

بعد دستور دادند تا چادری جداگانه برای امیر المؤمنین علیه السلام زدند و فرمودند :

همه بروند و به آن حضرت سلام کنند و بگویند : «السلام علیک یا امیر المؤمنین».

عُمَر آمد و سلام کرد و گفت :

«بَخٍ بَخٍ یَا بنَ ابی طالب، أَصبَحتَ مَولای و مولی کلِّ مؤمنٍ و مؤمنةٍ». (13)

ابوبکر نیز در این تهنیت با عُمَر شریک بود. (14) بیعت سه روز طول کشید و در این سه روز نماز ظهر و عصر را با هم می خواندند. بعد از نماز بیعت تا غروب ادامه داشت، و نماز مغرب و عشاء را نیز با هم می خواندند

 نظر دهید »

اگر علی را ولی و سرپرست خود قرار دهید

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

?پیامبر گرامی فرمودند ؛

« اگر علی را ولی و سرپرست خود قرار دهید ، او را هدایت شده و هدایت کننده خواهید یافت ، و همه شما را به راه راست #هدایت خواهد کرد »

?المستدرک علی الصحیحین ، ج3 ص153

 نظر دهید »

سرپرست همه مومنان

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

پیامبر فرمود ؛

« علی از من است و من از علی و او پس از من ولی و سرپرست همه مومنان است » « علی منی و انا منه و هو ولی کل #مومن من بعدی »

?صحیح ترمذی ج2 ص297

?مسند احمد ج4 ص437

?مجمع الزوائد ج9 ص128

?کنز العمال ج6 ص401

 نظر دهید »

اللهم صل علي محمد وآل محمد

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس
اللهم صل علي محمد وآل محمد
 نظر دهید »

راه علي

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس
راه علي
 نظر دهید »

ياد علي

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس
ياد علي
 نظر دهید »

مراد از اولی الامر ،امیرالمومنین علیه السلام

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

روز صدور حدیث بساط(فرش پرنده )

در روز 21ذیحجه زمانی که پیامبر صلی الله درمدینه بودند پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله فرش را پهن کرده وامیر المومنین علیه السلام ،سلمان ، ابوذر ،عمار ، ابوبکر ، عمر ،انس ،…، برروی آن قرار داده وامیرالمومنین علیه السلام به فرش فرمان دادند که به سمت غار اصحاب کهف حرکت کندوفرش به پرواز درآمد ودر کنار غار بر زمین نشست

صحابه براصحاب کهف سلام کردند اما هیچ جوابی نشنیدند ،امیرالمومنین علیه السلام برآنها سلام کردند اصحاب کهف باصدای فصیح جواب سلامشان را دادند وبه ولایت امیرالمومنین علیه السلام اقرار کردند و گفتند ما بجز پیامبر و وصی او علیهما السلام با کسی سخن نمی گوییم . سپس با همان فرش به نزد پیامبرصلی الله برگشتند .و جریان را تعریف کردند جبرئیل آمده و این آیه نازل شد یاایها الذین آمنو اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامرمنکم

ای کسانی که ایمان آورده‏ای؟!» اطاعت کنید خدا را! و اطاعت کنید پیامبر!) خدا و اولو الامر (اوصیای پیامبر، را!. (59)

وهمه متوجه شدندکه مراد از اولی الامر ،امیرالمومنین علیه السلام ویازده فرزندمعصوم اویند واین لقب خاص اهل البیت علیهم السلام است .

منبع :

اصول السته عشر ص128

سوره نساء ایه 59

 نظر دهید »

علي با حق است

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس
علي با حق است
 نظر دهید »

با دست به سوي جواني اشاره كرد

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس
با دست  به سوي جواني اشاره كرد
 نظر دهید »

تا برپایی روز قیامت برسانند.

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

قال رسول الله:
فلیبلغ الحاضر الغائب والوالد الولد الی یوم القیامة
پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم فرمودند:
واقعه غدیر را حاضران به غائبان و فرزنداران به فرزندان خویش تا برپایی روز قیامت برسانند.
خطبه غدير

 نظر دهید »

دوستی آن بزرگوار

18 شهریور 1396 توسط گل نرگس

رسول خدا “صلی الله علیه وآله وسلم” فرمودند:

کسی که بنویسد فضیلتی از فضایل علی علیه السلام را تمام ملائکه از برای او همیشه استغفار می نمایند،و کسی که فضیلتی از فضایل آن حضرت را ذکر نماید می بخشد خداوند گناهان گذشته و آینده اورا، و ایمان کسی تمام نمی شود مگر به دوستی آن بزرگوارو ولایت او، وملائکه تقرّب می جویند به خداوند ، به محبت آن بزرگوار.

امالی صدوق ص138؛
بناءالمقالة ص396؛
جامع الاخبار ص14؛
کشف الغمة ج1،ص112؛
کشف الیقین ص4

 نظر دهید »
  • 1
  • 2
اردیبهشت 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

سخن عشق

با سلامٍ دوست عزيز از شمامتشكريم كه از اين وبلاگ ديدن مي كنيد ، نظرات يامطالب ارزشمندتان را براي ما بفرستيد وباپيشنهادات خود مارا ياري كنيد. باتشكر

جستجو

موضوعات

  • همه
  • احادیث قدسی
  • احادیث حضرت محمد علیه السلام
  • احادیث حضرت علی علیه السلام
  • احادیث حضرت فاطمه علیها السلام
  • احادیث حضرت امام حسن علیه السلام
  • احادیث حضرت امام حسین علیه السلام
  • احادیث حضرت امام سجاد علیه السلام
  • احادیث حضرت امام محمد باقر علیه السلام
  • احادیث حضرت امام جعفر صادق علیه السلام
  • احادیث حضرت امام موسی کاظم علیه السلام
  • احادیث حضرت امام رضا علیه السلام
  • احادیث حضرت امام هادی علیه السلام
  • احادیث حضرت امام جواد علیه السلام
  • احادیث حضرت امام حسن عسکری علیه السلام
  • احادیث حضرت امام زمان علیه السلام
  • احادیث اخلاقی
    • بردباری
  • احادیث اجتماعی
    • همکاری
    • نوعدوستی
  • احادیث اعتقادی
    • شناخت
    • امربه معروف ونهي از منكر
    • اسلام
    • حجاب
    • نماز
    • خمس
  • احاديث حقوقي
    • نفقه
    • مهريه
  • احاديث سياسي
    • استقلال
  • احاديث طبي

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس